SAMENVATTING VAN ALGEMENE VOORWAARDEN
De online winkel op FIZIGO wordt beheerd door Sparo s.r.o., met maatschappelijke zetel te Ľubochnianska 4, 83104 Bratislava, ID nr. 46835181, Slowaakse Republiek.
U kunt contact met ons opnemen via e-mail of telefoon.
Zodra u uw bestelling via de online shop verstuurt, komt het contract tot stand. Wij bevestigen de aanvaarding van uw bestelling en de sluiting van het contract per e-mail.
Gelieve de betaling binnen 3 dagen na het sluiten van het contract uit te voeren.
Als consument kunt u het gesloten contract te allen tijde herroepen tot 14 dagen na de datum van ontvangst van de goederen. Raadpleeg de volledige algemene voorwaarden om te zien van welke overeenkomsten niet kan worden afgezien. Wij kunnen het afgesloten contract op elk moment herroepen tot het moment dat u de goederen van ons overneemt. Bij herroeping moet u de goederen aan ons retourneren, inclusief eventuele geschenken en bonussen die we u hebben gegeven, op eigen kosten, binnen 14 dagen na herroeping. Wij betalen je geld terug binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde goederen. Het afleveradres voor de goederen wordt je daarna meegedeeld.
Als je tastbare goederen uit onze online shop bestelt, ontstaat er een koopovereenkomst.
We leveren deze goederen alleen in de volgende landen: België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië en Zweden. U wordt eigenaar van de goederen bij ontvangst van de goederen, maar niet voordat u de totale prijs volledig hebt betaald. Als beschadigde goederen aan u als consument of niet-zakelijke entiteit worden geleverd, dient u ons onmiddellijk op de hoogte te stellen. Als je de schade ontdekt wanneer je de goederen ophaalt, moet je ook de vervoerder op de hoogte brengen van de schade. Als er beschadigde goederen bij u als ondernemer worden afgeleverd, moet u dit met de vervoerder afhandelen.
Als je geen ondernemer bent, heb je het recht om te klagen over gebreken aan de goederen binnen 24 maanden na ontvangst van de goederen, of binnen een langere termijn als dat elders staat vermeld. Als ondernemer kunt u binnen 6 maanden, of in het geval van een verborgen gebrek binnen 2 jaar, na ontvangst van de goederen reclameren voor gebreken die aanwezig waren in de goederen op het moment dat het risico van schade op u overging. Hoe je de goederen precies kunt claimen en wat je in geval van een claim kunt claimen, lees je in de algemene voorwaarden.
ALGEMENE BEPALINGEN
1.1 Toepassingsgebied van de algemene voorwaarden. Deze algemene voorwaarden regelen het sluiten van overeenkomsten tussen ons als handelaar en u als klant via de online shop en onze en uw rechten en plichten uit hoofde van de overeenkomsten. De algemene voorwaarden bevatten ook verplichte informatie. Informatie over de verwerking van persoonsgegevens is te vinden in een apart document op onze website. De algemene voorwaarden treden in werking op 23.2.2023.
1.2 Gebruikte termen. In onze algemene voorwaarden gebruiken we de volgende afkortingen:
1.2.1. Wij, dat wil zeggen de handelaar, FIZIGO - Sparo s.r.o., met maatschappelijke zetel te Ľubochnianska 4, 83104 Bratislava, ID nr. 46835181, Slowaakse Republiek.
1.2.2:
1.2.2.1. de consument, zijnde een persoon die niet handelt in het kader van zijn bedrijfsactiviteit of in het kader van zijn onafhankelijke uitoefening van zijn beroep,
1.2.2.2. een niet-ondernemer, zijnde een rechtspersoon die niet handelt in de uitoefening van zijn bedrijf of in de zelfstandige uitoefening van zijn beroep,
1.2.2.3. Een ondernemer, zijnde een persoon of een rechtspersoon die handelt in de uitoefening van zijn bedrijf of in de zelfstandige uitoefening van zijn beroep.
1.2.3. online shop, d.w.z. onze webinterface op www.FiziGO.com, waar u ons aanbod kunt bekijken en goederen uit ons assortiment kunt bestellen.
1.2.4. e-mail, d.w.z. elektronische post, waarmee contact met ons kan worden opgenomen op het e-mailadres dat beschikbaar is op het webadres van onze online shop.
1.2.5. Telefoon, d.w.z. het telefoonnummer waarmee u contact met ons kunt opnemen op het telefoonnummer dat beschikbaar is op het webadres van onze online shop.
1.2.6. Contracten, d.w.z. aankoopcontracten.
1.3 Relatie van de algemene voorwaarden tot het contract. De algemene voorwaarden maken integraal deel uit van alle contracten. Afwijkende bepalingen in het contract hebben voorrang op de formulering van de algemene voorwaarden.
1.4 Relatie van het contract en de algemene voorwaarden tot wetgeving. De rechten en verplichtingen die niet door de Algemene Voorwaarden of het Contract worden geregeld, vallen onder de wetten van de Slowaakse Republiek, in het bijzonder Wet nr. 102/2014 Coll., het Burgerlijk Wetboek en Wet nr. 250/2007 Coll., inzake consumentenbescherming, in overeenstemming met de wetten van de Europese Unie, in het bijzonder Richtlijn 2011/83/EU, inzake consumentenrechten en Richtlijn 2000/31/EG, inzake elektronische handel. In het geval van een conflict tussen de algemene voorwaarden of het contract en een wettelijk voorschrift prevaleert het wettelijk voorschrift, tenzij hiervan bij overeenkomst kan worden afgeweken.
1.5 Scheidbaarheid van bepalingen van de algemene voorwaarden en contractuele afspraken. Indien een bepaling van de algemene voorwaarden of contractuele regelingen ongeldig, onwerkzaam of buiten beschouwing wordt gelaten, blijven de overige bepalingen van de algemene voorwaarden en contractuele regelingen onverminderd van kracht.
1.6 Relaties met een internationaal element. Juridische relaties tussen ons en u worden beheerst door de Slowaakse wet in het geval van een internationaal element en de Slowaakse rechtbanken zijn bevoegd om geschillen te beslechten. Het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (Verdrag van Wenen) is niet van toepassing.
1.7 Methoden voor het oplossen van klachten. Eventuele klachten en geschillen tussen u en ons kunnen worden opgelost door
1.7.1. buiten de rechtbank in de procedure uitgevoerd door de Slowaakse handelsinspectie (www.soi.sk),
1.7.2. per e-mail naar ons e-mailadres.
1.8 Toezichthoudende autoriteiten. Onze activiteiten zijn onderworpen aan controle en toezicht door de overheidsinstanties van de Slowaakse Republiek, tot wie u uw klachten kunt richten in overeenstemming met de wettelijke voorschriften die hun reikwijdte en bevoegdheden regelen. De toezichthoudende autoriteiten van de staat zijn in het bijzonder
1.8.1. de Slowaakse handelsinspectie,
1.8.2. autoriteiten die handelsvergunningen afgeven,
1.8.3. het Bureau voor de bescherming van persoonsgegevens,
2. GOEDEREN BESTELLEN EN CONTRACTEN AFSLUITEN
2.1 Bestellen van goederen. De goederen in onze online shop kunnen worden besteld door het accepteren van het aanbod tot het sluiten van een overeenkomst, die de weergave van de goederen in de online shop is, via:
2.1.1. de online shop.
Aanvaarding van ons aanbod met een wijziging of afwijking is niet mogelijk en wordt beschouwd als een tegenbod van uw kant.
2.2 Goederen bestellen via internet. U bestelt goederen via de online shop door de aangeboden goederen in de gewenste hoeveelheid, kwaliteit en uitvoering te selecteren, de goederen in het virtuele winkelmandje te plaatsen, in te loggen op uw gebruikersaccount of een nieuw gebruikersaccount aan te maken, de vereiste gegevens in te vullen, de wijze van levering en betaling te selecteren en uw bestelling te verzenden via de knop "Nu betalen", waarmee het contract wordt afgesloten. U krijgt de mogelijkheid om de gegevens die u hebt ingevoerd te controleren en, indien nodig, te wijzigen voordat u uw bestelling verzendt.
2.3 Orderbevestiging. Wij bevestigen de succesvolle aanvaarding van uw bestelling en de sluiting van het contract door u een e-mail te sturen naar uw e-mailadres, met daarin:
2.3.1. bevestiging van het sluiten van het contract en de inhoud ervan.
In het geval van een onvolledige of onjuiste bestelling, zullen wij u vragen de bestelling aan te vullen of u op de hoogte stellen van de onmogelijkheid om het contract te sluiten.
2.4 Taal en behoud van het contract. Contracten worden gesloten in de Engelse taal. Wij bewaren de afgesloten contracten en geven u op verzoek toegang tot uw contract.
3. AFGESLOTEN CONTRACTEN EN HUN INHOUD
3.1 Wijziging en annulering van het contract. Afgesloten overeenkomsten kunnen niet eenzijdig worden gewijzigd of geannuleerd; dit kan alleen in onderling overleg of indien vereist door de wet of de algemene voorwaarden.
3.2 Inhoud van de koopovereenkomst. Op grond van de gesloten koopovereenkomst zijn wij verplicht de bestelde stoffelijke zaken en eventuele overeengekomen diensten op de overeengekomen wijze aan u te leveren en bent u verplicht de zaken af te nemen en ons de totale prijs te betalen, die bestaat uit de prijs van de bestelde zaken, de prijs van betaling, de prijs van levering van de zaken en de prijs van eventuele extra bestelde diensten.
3.3 Bescherming van intellectueel eigendom. Als wij u goederen leveren onder een contract die beschermd zijn door intellectuele eigendomsrechten (in het bijzonder auteursrechten, handelsmerken, industriële ontwerpen, octrooien en gebruiksmodellen), maakt een licentie om de intellectuele eigendomsrechten uit te oefenen geen deel uit van het contract. U mag de auteursrechtelijk beschermde goederen niet gebruiken als individu, behalve voor uw eigen persoonlijk gebruik en als rechtspersoon, behalve voor uw eigen intern gebruik, in het bijzonder mag u de goederen niet reproduceren, doorverkopen, verhuren of op een andere manier ter beschikking stellen aan derden.
3.4 Kortingen en promoties. Bij kortingen of andere marketingpromoties kunnen de individuele kortingen en andere verstrekte voordelen niet worden gecombineerd, tenzij anders vermeld.
3.5 Geschenken en bonussen. Als er geschenken of andere bonussen aan u zijn verstrekt in het kader van het contract, is dit op basis van een geschenkovereenkomst en zijn wij niet aansprakelijk voor gebreken hierin. Het bestaan van de cadeauovereenkomst is afhankelijk van het bestaan van de hoofdovereenkomst en de cadeauovereenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarde van annulering van de cadeauovereenkomst in geval van beëindiging van de hoofdovereenkomst.
3.6 Kortingsbonnen en cadeaubonnen. Kortingsbonnen en cadeaubonnen kunnen worden ingewisseld met inachtneming van de overeengekomen of op de bon vermelde voorwaarden. Tenzij anders is overeengekomen, kunnen ze alleen bij ons worden ingewisseld en is de geldigheidsduur beperkt tot één jaar vanaf de datum van uitgifte voor kortingsbonnen en één jaar vanaf de datum van uitgifte voor cadeaubonnen.
4. BETALINGSVOORWAARDEN
4.1 Betalingswijzen. De totale prijs kan
4.1.1. vooraf via Shopify Pay zonder contant geld
4.1.2. vooraf per creditcard,
4.1.3. vooraf via PayPal.
4.2 Tijdstip van betaling. U bent verplicht om de totale prijs te betalen voordat de goederen worden geleverd, volgens de overeengekomen betalingsmethode. Als de totale prijs vóór levering van de goederen moet worden betaald, bent u verplicht deze binnen 3 dagen na het sluiten van de overeenkomst te betalen. Als de totale prijs moet worden betaald via een betalingsdienstaanbieder, wordt de totale prijs betaald door het bijschrijven van het geldbedrag op onze rekening bij de betalingsdienstaanbieder.
4.3 Elektronische verzending van fiscale documenten. U gaat ermee akkoord dat wij u een factuur (belastingdocument) in elektronische vorm sturen naar het e-mailadres dat u bij het plaatsen van uw bestelling hebt opgegeven.
5. LEVERINGSVOORWAARDEN
5.1 Levering van Goederen. Wij kunnen de Goederen onder de Overeenkomst aan u leveren via onze partners. De levering van goederen onder de Overeenkomst is een eenmalige levering en is geen herhaalde levering van goederen in de zin van artikel 1829(1)(c) van het Burgerlijk Wetboek. Wij kunnen de goederen echter rechtstreeks door onze partner aan u laten leveren en daarom kunnen deze, in het geval van bestellingen van meerdere soorten goederen, in meerdere delen worden geleverd en kunnen wij niet worden genoemd als de afzender van het respectieve pakket. De onderstaande leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle eventuele deelleveringen.
5.2 Leveringsmethoden. De leveringsmethoden die u kunt gebruiken, vindt u op de betreffende pagina in onze online shop. Hier
5.3 Leveringsbeperkingen. Wij leveren alleen in de volgende landen:
5.3.1. België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië en Zweden.
5.4 Eigendomsverwerving. U wordt eigenaar van de goederen die wij aan u leveren bij ontvangst van de goederen, maar niet voordat u de totale prijs volledig hebt betaald.
5.5 Tijd voor levering. De overeengekomen tijd voor levering van de goederen loopt vanaf het sluiten van de overeenkomst. Als de totale prijs moet worden betaald vóór de levering van de goederen, loopt de levertijd pas vanaf de betaling van de totale prijs. De goederen worden binnen deze termijn op de plaats van bestemming afgeleverd. Als u geen consument bent en de goederen door een vervoerder op de plaats van bestemming moeten worden afgeleverd, worden de goederen op dat moment aan de vervoerder overhandigd.
5.6 Aanvaarding van goederen. U moet de goederen in ontvangst nemen op de overeengekomen tijd en plaats, afhankelijk van de leveringsmethode. Als de goederen moeten worden geleverd door een vervoerder, moet u de goederen in ontvangst nemen wanneer ze hun bestemming bereiken. Als u de goederen niet in ontvangst neemt, hebben wij het recht om ons terug te trekken uit de overeenkomst, het recht op betaling van de leveringskosten van de goederen als deze niet zijn betaald vóór de levering van de goederen en het recht op betaling van opslagkosten voor de periode van opslag van de goederen, die eindigt wanneer u de goederen in ontvangst neemt, zich terugtrekt uit de overeenkomst of wij ons terugtrekken uit de overeenkomst. De opslagvergoeding bedraagt €1 per dag, maar het totale bedrag van de opslagvergoeding mag de prijs van de opgeslagen goederen niet overschrijden. Als we de goederen opnieuw aan u leveren nadat u ze niet in ontvangst hebt genomen, hebben we recht op vergoeding van de kosten in verband met de herlevering.
5.7 Identiteitscontrole bij ontvangst van goederen. Als de goederen vóór de levering zijn betaald, hebben wij het recht om de levering van de goederen afhankelijk te maken van een controle van de identiteit van de persoon die de goederen in ontvangst neemt op basis van een identiteitsbewijs.
5.8 Schade aan goederen tijdens het transport door een consument of niet-consument. Als u een consument of niet-zakelijk persoon bent, gaat het risico van schade aan de goederen op u over bij ontvangst van de goederen. In het geval dat de goederen beschadigd aan u worden geleverd, bent u verplicht om ons onmiddellijk op de hoogte te stellen van de schade en bij voorkeur:
5.8.1. per e-mail naar ons e-mailadres,
5.8.2. per telefoon op ons telefoonnummer.
Als u schade aan het pakket ontdekt wanneer u de goederen ontvangt, bent u verplicht om niet alleen ons maar ook de vervoerder van de schade op de hoogte te stellen wanneer u de goederen ontvangt. U kunt de vervoerder vragen de beschadigde zending uit te pakken voordat u deze in ontvangst neemt en als u ontdekt dat de goederen beschadigd zijn, bent u niet verplicht deze van de vervoerder in ontvangst te nemen.
5.9 Schade aan goederen tijdens het transport door de handelaar. Als u een bedrijf bent en de goederen door een vervoerder moeten worden geleverd, gaat het risico van schade aan de goederen op u over wanneer de goederen aan de vervoerder worden overhandigd. Als er schade aan de goederen ontstaat nadat het risico van schade is overgegaan, zijn wij hiervoor niet aansprakelijk en heeft de schade aan de goederen geen invloed op uw verplichting om de totale prijs te betalen en uw verplichting om de goederen te accepteren. In het geval dat de goederen beschadigd bij u worden afgeleverd, moet u de schade onmiddellijk bij de vervoerder claimen.
5.10 Verpakking van goederen. Tenzij anders overeengekomen, worden de Goederen verpakt op een manier die geschikt is voor hun behoud en bescherming.
6. HERROEPINGSRECHT
6.1 Algemene herroeping. Herroeping van een gesloten contract heeft tot gevolg dat het contract van de aanvang af wordt geannuleerd en dat de partijen verplicht zijn om alles wat zij in het kader van het geannuleerde contract hebben geleverd aan elkaar terug te geven. De herroeping van het contract heeft ook de beëindiging van het cadeaucontract tot gevolg. Het herroepingsrecht kan worden uitgeoefend onder de voorwaarden die zijn vastgelegd in de algemene voorwaarden of waar de wet in voorziet.
6.2 Ons herroepingsrecht. Wij hebben het recht om ons op elk moment terug te trekken uit het afgesloten contract vanaf de datum van het sluiten van het contract totdat u de goederen van ons overneemt, om de volgende redenen:
6.2.1. uitputting van de voorraad van de bestelde goederen,
6.2.2. verzuim om de goederen in ontvangst te nemen,
6.2.3. misbruik van ons online bestelsysteem,
6.2.4. verstrekken van onjuiste informatie bij het bestellen van goederen,
6.2.5. het bestellen van goederen tegen een prijs die aanzienlijk lager is dan de normale prijs, indien de goederen tegen deze prijs werden aangeboden als gevolg van een fout of vergissing van onze online shop,
6.2.6. andere redenen van bijzondere aard.
6.3 Het wettelijke recht van de consument om de overeenkomst te herroepen. Als u een consument bent, hebt u het recht om de gesloten overeenkomst te herroepen binnen 14 dagen na de datum van
6.3.1. de ontvangst van de goederen, in het geval van een koopovereenkomst,
6.3.2. de ontvangst van de laatste levering van de goederen, in het geval van een overeenkomst die meerdere soorten goederen of de levering van meerdere onderdelen omvat,
6.3.3. de aanvaarding van de eerste levering van de goederen, in het geval van een overeenkomst voor de regelmatige terugkerende levering van goederen,
6.3.4. het sluiten van de overeenkomst indien het een andere overeenkomst betreft.
6.4 Onmogelijkheid om het contract te herroepen. U hebt niet het recht om contracten te herroepen:
6.4.1. voor de levering van goederen die voor u of voor uw persoon op maat zijn gemaakt,
6.4.2. voor de levering van goederen in gesloten verpakking die uit de verpakking zijn gehaald en om hygiënische redenen niet kunnen worden geretourneerd,
6.4.3. voor de levering van bederfelijke goederen of goederen die na levering onherstelbaar vermengd zijn met andere goederen,
6.4.4. voor de levering van diensten indien deze met uw voorafgaande toestemming zijn uitgevoerd vóór het verstrijken van de herroepingstermijn,
6.4.5. andere, indien wettelijk bepaald.
6.5 Wijze van herroeping. Als u een herroepingsrecht hebt en het contract wilt herroepen, kunt u dit doen door middel van een eenzijdige juridische actie die u bij ons indient, bij voorkeur door het voorbeeldformulier voor herroeping in te vullen dat bij de algemene voorwaarden is gevoegd en het per e-mail naar ons e-mailadres te sturen.
6.6 Bewaartermijn. Als u een consument bent, is het voldoende om aan de herroepingstermijn te voldoen als u ons uw herroeping op de laatste dag van de herroepingstermijn toestuurt.
6.7 Terugzenden van goederen na herroeping. Als u de overeenkomst herroept, moet u de goederen op eigen kosten aan ons retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van de herroeping, bij voorkeur
6.7.1. door de goederen naar het door ons tijdens de klachtenprocedure opgegeven adres te sturen. U dient de goederen onbeschadigd, onbesmet, ongedragen en zonder gebruikssporen, inclusief alle accessoires en documentatie, in de originele verpakking aan ons terug te sturen. U moet ook alle geschenken en bonussen die u hebt ontvangen in het kader van het geannuleerde contract aan ons retourneren.
6.8 Terugbetaling na annulering. Als u, als consument, de overeenkomst herroept, zullen wij het geld dat u hebt betaald binnen 14 dagen na ontvangst van uw herroeping terugbetalen, maar niet voordat u de goederen aan ons hebt geretourneerd of bewijs hebt geleverd dat de goederen naar ons zijn verzonden. We betalen je alleen de verzendkosten terug die je hebt betaald voor de goedkoopste vergelijkbare leveringsmethode die we aanbieden. Als de waarde van de geretourneerde goederen is verminderd als gevolg van andere behandelingen dan die welke nodig zijn om ons vertrouwd te maken met de aard, kenmerken en functionaliteit van de goederen, wordt de restitutie verminderd met het bedrag waarmee de waarde van de goederen is verminderd. We zullen het geld aan u terugstorten op dezelfde manier waarop we het van u hebben ontvangen of op een andere manier die we overeenkomen, op voorwaarde dat u geen extra kosten maakt.
7. CLAIMS VOOR GEBREKEN AAN GOEDEREN DOOR CONSUMENTEN EN NIET-CONSUMENTEN
7.1 Toepassingsgebied. Dit artikel van de Algemene Voorwaarden is alleen op u van toepassing als u een consument of niet-consument bent en regelt onze aansprakelijkheid voor defecten in de Goederen.
7.2 Garantieperiode. De garantieperiode is 24 maanden.
7.3 Onze aansprakelijkheid voor defecten in de goederen. Wij zijn er jegens u verantwoordelijk voor dat de goederen vrij zijn van gebreken bij ontvangst en gedurende de garantieperiode. In het bijzonder zijn wij verantwoordelijk voor het feit dat de goederen
7.3.1. de eigenschappen heeft die we zijn overeengekomen en, bij het ontbreken van een overeenkomst, de eigenschappen die wij of de fabrikant hebben beschreven of die u had kunnen verwachten gezien de aard van de goederen en op basis van de uitgevoerde reclame,
7.3.2. geschikt is voor het doel waarvoor het volgens onze opgave wordt gebruikt of waarvoor soortgelijke goederen gewoonlijk worden gebruikt,
7.3.3. het in kwaliteit of afwerking overeenkomt met het overeengekomen monster of exemplaar indien de kwaliteit of afwerking werd bepaald aan de hand van het overeengekomen monster of exemplaar,
7.3.4. het is in de juiste hoeveelheid, maat of gewicht; en
7.3.5. voldoet aan de eisen van de wetgeving.
7.4 Uitgebreide kwaliteitsgarantie. Als de verkochte goederen, hun verpakking, de instructies bij de goederen, de advertentie of het contract een periode vermelden waarin de goederen of een deel van de goederen mogen worden gebruikt die langer is dan de garantieperiode, zijn wij jegens u aansprakelijk na het verstrijken van de garantieperiode voor het volgende
7.4.1. de goederen of een deel ervan zijn geschikt voor hun normale doel,
7.4.2. de goederen of een deel ervan behouden hun normale eigenschappen.
De periode van de verlengde kwaliteitsgarantie begint gelijktijdig met de garantieperiode te lopen. Wij geven alleen een verlengde kwaliteitsgarantie voor bepaalde goederen als de garantieperiode voor de goederen is gespecificeerd op de hierboven beschreven manieren.
7.5 Beperking van aansprakelijkheid. Wij zijn niet aansprakelijk jegens u
7.5.1. voor goederen die tegen een lagere prijs zijn verkocht voor een gebrek waarvoor de lagere prijs was overeengekomen,
7.5.2. voor slijtage veroorzaakt door normaal gebruik van de goederen,
7.5.3. in het geval van tweedehands goederen, voor een gebrek dat overeenkomt met de mate van gebruik of slijtage die de goederen hadden toen u ze overnam,
7.5.4. als u wist dat de goederen gebreken vertoonden voordat u ze in ontvangst nam,
7.5.5. als u het gebrek hebt veroorzaakt.
7.6 Termijn voor het uitoefenen van het recht. U bent verplicht de goederen zo snel mogelijk te inspecteren en u te overtuigen van hun kenmerken en hoeveelheid. U bent verplicht om uw recht op aansprakelijkheid voor gebreken aan de goederen zonder onnodige vertraging bij ons uit te oefenen, zo snel mogelijk nadat u de gebreken hebt kunnen ontdekken, binnen de garantieperiode of de verlengde kwaliteitsgarantieperiode. Anders vervalt uw recht op aansprakelijkheid voor gebreken aan de goederen en hebt u geen recht op schadevergoeding.
7.7 Uw rechten in het geval van een defect aan de goederen. Als de goederen defect zijn, hebt u het recht om:
7.7.1. het gebrek kosteloos te laten herstellen,
7.7.2. als het niet mogelijk is om het gebrek te verhelpen of de goederen of een deel ervan te vervangen, de overeenkomst te ontbinden,
7.7.3. een redelijke korting op de aankoopprijs.
7.8 Uw rechten in het geval van een defect aan de gebruikte goederen. Als de goederen verkocht met een defect of de goederen verkocht als gebruikt een defect hebben, hebt u het recht om:
7.8.1. het kosteloos laten herstellen van het gebrek,
7.8.2. een redelijke korting op de aankoopprijs,
7.8.3. als noch het verhelpen van het gebrek noch een korting op de aankoopprijs mogelijk is, om van het contract af te zien.
7.9 Uw rechten in het geval van herhaaldelijk of meervoudig voorkomen van een defect aan de goederen. Als u de goederen niet naar behoren kunt gebruiken omdat hetzelfde defect na reparatie herhaaldelijk optreedt of omdat er sprake is van meerdere defecten, hebt u het recht om, naar eigen keuze:
7.9.1. op de levering van nieuwe goederen of de vervanging van een onderdeel, maar dit geldt niet voor goederen die verkocht zijn met een defect of voor tweedehands goederen,
7.9.2. een redelijke korting op de aankoopprijs,
7.9.3. de overeenkomst te ontbinden.
Er is sprake van het opnieuw optreden van een gebrek indien hetzelfde gebrek zich in de goederen voordoet na ten minste twee eerdere reparaties. Het gelijktijdig optreden van ten minste drie gebreken, die elk afzonderlijk het gebruik van de goederen verhinderen, wordt beschouwd als een meervoudig gebrek.
7.10. De onmogelijkheid om te vragen om terugtrekking uit het contract en levering van nieuwe goederen. Als u de goederen niet kunt retourneren in de staat waarin u ze hebt ontvangen, kunt u zich niet terugtrekken uit het contract of levering van nieuwe goederen eisen. Dit geldt niet
7.10.1. als er een verandering in de staat is opgetreden als gevolg van een inspectie waarbij de goederen defect zijn bevonden,
7.10.2. als u de goederen hebt gebruikt voordat het gebrek werd ontdekt,
7.10.3. u niet door handelen of nalaten de onmogelijkheid hebt veroorzaakt om de goederen in ongewijzigde staat terug te zenden; of
7.10.4. als u de goederen hebt verkocht voordat het gebrek werd ontdekt, als u ze hebt verbruikt of als u de goederen hebt gewijzigd tijdens het normale gebruik; als dit slechts gedeeltelijk is gebeurd, moet u ons retourneren wat u nog kunt retourneren en ons de rest vergoeden voor zover u voordeel hebt gehad van het gebruik van de goederen.
7.11 Wijze van reclameren. In het geval dat u gebruik wilt maken van uw recht op grond van de aansprakelijkheid voor gebreken, kunt u dit het beste doen door:
7.11.1. door de goederen op te sturen naar het adres dat wij u tijdens de procedure zullen verstrekken,
7.11.2. als de garantiekaart of een ander document op de verpakking van de goederen of in onze online winkel een andere persoon aanwijst die is aangewezen om aansprakelijkheid voor gebreken te claimen, bij die persoon.
7.12. Bijzonderheden van de claim. Goederen moeten aan ons worden overhandigd in een staat die ons in staat stelt de geldigheid van de claim te beoordelen, in het bijzonder mogen goederen niet onredelijk vuil worden overhandigd. Bij het indienen van een claim moet u
7.12.1. het bewijs leveren dat de goederen bij ons zijn gekocht,
7.12.2. aangeven welk defect u claimt en hoe u wilt dat de claim wordt afgehandeld. De gevraagde methode voor het afhandelen van de claim kan vervolgens niet zonder onze toestemming worden gewijzigd.
7.13. Behandeling van de klacht. Als u een consument bent, wordt uw claim zonder onnodige vertraging behandeld, maar niet later dan 30 dagen na de datum van de claim. Als u een niet-bedrijf bent, wordt uw claim zonder onnodige vertraging behandeld. U wordt binnen deze periode op de hoogte gesteld van de afhandeling van uw klacht en de goederen worden aan u geretourneerd op dezelfde manier als waarop ze aan ons werden overhandigd toen u uw klacht indiende. Als de claim niet op tijd wordt afgehandeld, hebt u het recht om het contract te herroepen. Als uw claim wordt geaccepteerd, worden de garantieperiode en de verlengde kwaliteitsgarantieperiode verlengd met de tijd die wij nodig hadden om uw claim te verwerken.
7.14. Vergoeding van claimkosten. In het geval van een claim hebt u recht op vergoeding van de noodzakelijke kosten die redelijkerwijs zijn gemaakt om uw recht op productaansprakelijkheid uit te oefenen. Als de claim wordt afgewezen, hebben wij recht op vergoeding van de noodzakelijke kosten die wij hebben gemaakt voor het retourneren van uw goederen.
7.15. Bevestiging van de claim. Wanneer u uw recht op grond van productaansprakelijkheid uitoefent, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging van wanneer u uw recht hebt uitgeoefend, wat het onderwerp van de claim is en de methode voor het afhandelen van de claim, een bevestiging van de datum en methode voor het afhandelen van de claim, inclusief bevestiging van de reparatie en de duur van de reparatie, of een schriftelijke rechtvaardiging voor het afwijzen van de claim.
8. CLAIMS VOOR GEBREKEN AAN GOEDEREN DOOR EEN HANDELAAR
8.1 Toepassingsgebied. Dit artikel van de Algemene Voorwaarden is alleen op u van toepassing als u een bedrijf bent en regelt onze aansprakelijkheid voor defecten in de Goederen.
8.2 Onze aansprakelijkheid voor gebreken aan de goederen. Wij zullen de Goederen aan u leveren in de overeengekomen hoeveelheid, kwaliteit en afwerking. Als kwaliteit en vakmanschap niet zijn overeengekomen, leveren wij de goederen aan u in een kwaliteit en vakmanschap die geschikt zijn voor het doel dat in de overeenkomst is vermeld; anders voor het gebruikelijke doel. Als de hoeveelheid slechts bij benadering is aangegeven, zullen wij de exacte hoeveelheid bepalen. Als de goederen gebreken vertonen op het moment dat het risico van schade op u overgaat, zijn wij hiervoor aansprakelijk. Dit geldt niet als het gebrek een gebrek is dat met normale zorg kan worden geïdentificeerd op het moment van het sluiten van het contract.
8.3 Extra garantie voor bedrijven. Wij bieden geen extra garantie voor kwaliteit en wij zijn niet aansprakelijk voor gebreken aan de goederen die zich voordoen nadat het risico van schade op u is overgegaan.
8.4 Beperking van aansprakelijkheid. Wij zijn niet aansprakelijk
8.4.1. voor goederen die tegen een lagere prijs zijn verkocht voor een gebrek waarvoor de lagere prijs was overeengekomen,
8.4.2. voor slijtage veroorzaakt door normaal gebruik van de goederen,
8.4.3. in het geval van tweedehands goederen, voor een gebrek dat overeenkomt met de mate van gebruik of slijtage die de goederen hadden toen u ze overnam,
8.4.4. voor gebreken aan de goederen indien dit blijkt uit hun aard, met name in het geval van bederfelijke goederen,
8.4.5. voor gebreken aan de goederen als u daarvan op de hoogte was voordat u de goederen in ontvangst nam,
8.4.6. voor gebreken aan de goederen als u deze hebt veroorzaakt.
8.5 Termijn voor het uitoefenen van het recht. U bent verplicht de goederen zo snel mogelijk te inspecteren en u te overtuigen van hun kenmerken en hoeveelheid. U bent verplicht om uw recht op aansprakelijkheid voor gebreken aan de goederen zonder onnodige vertraging bij ons uit te oefenen, zo snel mogelijk nadat u de gebreken hebt kunnen ontdekken. Uiterlijk kan het recht worden uitgeoefend binnen 6 maanden of, in het geval van een verborgen gebrek, binnen 2 jaar vanaf de datum waarop wij de goederen aan u hebben geleverd. Anders vervalt uw recht op aansprakelijkheid voor gebreken aan de goederen en wordt dit recht niet toegekend.
8.6 Uw rechten in geval van wezenlijke contractbreuk. Als het gebrek een wezenlijke contractbreuk vormt, hebt u het recht om:
8.6.1. het gebrek te verhelpen door nieuwe goederen zonder gebrek te leveren of door de ontbrekende goederen te leveren,
8.6.2. het gebrek te verhelpen door de goederen te repareren,
8.6.3. een redelijke korting op de aankoopprijs; of
8.6.4. zich terugtrekken uit het contract.
Als wezenlijke contractbreuk wordt beschouwd de levering van goederen met een gebrek waarvan wij op het moment van het sluiten van het contract op de hoogte moeten zijn geweest dat, als u het had voorzien, u het contract niet met ons zou hebben gesloten; in andere gevallen wordt de contractbreuk als niet wezenlijk beschouwd. Als u ons niet op de hoogte stelt van uw gekozen recht, hebt u dezelfde rechten als in het geval van een niet-substantiële schending van het contract.
8.7 Uw rechten in geval van een niet-substantiële schending van het contract. Als het gebrek een niet-substantiële schending van het contract is, hebt u het recht om:
8.7.1. het verhelpen van het gebrek,
8.7.2. een redelijke korting op de aankoopprijs.
Als u ons niet op de hoogte stelt van uw gekozen recht, kunnen wij het gebrek verhelpen door de goederen te repareren, nieuwe goederen te leveren of u te leveren wat wij niet hebben geleverd. U kunt uw gekozen recht later niet meer wijzigen zonder onze toestemming.
8.8 Onmogelijkheid om annulering van het contract en levering van nieuwe goederen te eisen. Als u de goederen niet kunt retourneren in de staat waarin u ze hebt ontvangen, kunt u de overeenkomst niet herroepen of levering van nieuwe goederen eisen. Dit geldt niet
8.8.1. als er een verandering in de staat is opgetreden als gevolg van een inspectie waarbij de goederen defect zijn bevonden,
8.8.2. als u de goederen hebt gebruikt voordat het defect werd ontdekt,
8.8.3. u niet door handelen of nalaten de onmogelijkheid hebt veroorzaakt om de goederen in ongewijzigde staat terug te zenden; of
8.8.4. als u de goederen hebt verkocht voordat het gebrek werd ontdekt, als u ze hebt verbruikt of als u de goederen tijdens het normale gebruik hebt gewijzigd; als dit slechts gedeeltelijk is gebeurd, moet u ons retourneren wat u nog kunt retourneren en ons de rest vergoeden voor zover u voordeel hebt gehad van het gebruik van de goederen.
8.9 Wijze van reclameren. In het geval dat u gebruik wilt maken van uw recht op grond van de aansprakelijkheid voor gebreken, kunt u dit doen
8.9.1. door de goederen op te sturen naar het adres dat wij u tijdens de procedure zullen verstrekken,
8.9.2. als de garantiekaart of een ander document op de verpakking van de goederen of in onze online shop een andere persoon aanwijst die is aangewezen om aansprakelijkheid voor gebreken te claimen, bij deze persoon.
8.10 De elementen van een claim. Goederen moeten aan ons worden overhandigd in een staat die ons in staat stelt de geldigheid van de claim te beoordelen, in het bijzonder mogen goederen niet onredelijk vuil worden overhandigd. Bij het indienen van een claim moet u
8.10.1. bewijzen dat de goederen bij ons zijn gekocht,
8.10.2. aangeven welk defect u claimt en hoe u wilt dat de claim wordt afgehandeld. De gevraagde wijze van afhandeling van de klacht kan vervolgens niet zonder onze toestemming worden gewijzigd.
8.11 Behandeling van de klacht. Uw klacht zal zonder onnodige vertraging worden behandeld. De goederen zullen aan u worden geretourneerd op dezelfde manier als ze aan ons werden overhandigd toen de claim werd ingediend. Als uw claim wordt geaccepteerd, wordt de tijd voor het uitoefenen van uw rechten op grond van aansprakelijkheid voor gebreken verlengd met de tijd die wij nodig hadden om uw claim te verwerken.
8.12 Vergoeding van claimkosten. Als uw claim wordt geaccepteerd, hebt u recht op vergoeding van de noodzakelijke kosten die redelijkerwijs zijn gemaakt bij het uitoefenen van uw rechten op grond van productaansprakelijkheid. Als de claim wordt afgewezen, hebben wij recht op vergoeding van de noodzakelijke kosten die wij hebben gemaakt voor het retourneren van uw goederen.